Régiók
Események
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
ECDL segédanyagok
Bejelentkezés
Szabadka
Véletlenek márpedig...
MAGYAR FILM 2011
Szerbia2011. május 20.
A Magyar Film Délvidéki Hete első filmjeiről – Szabadkán Hajdu Szabolcs és Dyga Zsombor indított
Bibliotheque Pascal. Nem, nem. Szó sincs arról, hogy egy kulturális intézmény kerülne Hajdu Szabolcs filmjének a középpontjába. Mert hát egy bordélyházról a legnagyobb jóindulattal sem mondhatjuk el, hogy kultúrintézmény. Tehetünk kivételt abban az esetben, ha a prostituáltak éppen olyan neves irodalmi alakokat formálnak meg, mint Desdemona? Szerintem nem, de a vitatkozás joga persze mindenkit megillet. Bár talán nem ez a lényeg. De akkor mi? A lényeg talán az, hogy van egy anya, aki elveszíti gyermekét. Mert Londonba ment Desdemonát „játszani”, no nem önkéntesen.
És Mona a bizarr, abszurd történetét – halott apja jelent meg egy tűzoltózenekarral, és szabadította meg a nagyon furcsa igényű kuncsaftokat kiszolgáló Bibliotheque Pascalból – őszintén el is mondja. Ejnye, nem kellett volna, mert a gyámügyiek nem hisznek a „mesékben”. Ki kell találni tehát egy sokkal hihetőbb, szerintük sokkal meghatóbb történetet, mert: kérem kisasszony, ha vissza akarja kapni a lányát, tessék hagyni ezt az álomszerű sületlenséget. Még hogy a halott apja szabadította ki...Tűzoltózenekarral!
Nos, ebből a hol borongós, hol nyomasztó, hol félelmetes, hol felkavaró, hol reményt keltő álomszerűségből ébresztett minket a következő film és a felismerés: véletlenek márpedig nincsenek. Vagy ha igen, akkor itt annyira idegesítően sok volt, ami megint csak azt mondatja velem, hogy nincsenek. Egy apa, aki véletlenül pont azzal a nővel randevúzik, akinek véletlenül éppen az a pasi a bátyja, akivel az illető felesége megcsalta őt, és véletlenül éppen azon az estén, amikor a feleség és a fiatal nő találkoztak egy bárban, mert véletlenül éppen egy helyen ültek a bárpultnál... Hát ilyen nincs! Vagy talán mégis, ha az apa tudatosan akart eljutni ahhoz a bizonyos bátyóhoz...De akkor meg nem minden a véletlen műve. Ja, hogy nem értik, miről beszélek? Hát persze, hiszen ez nem tartalomismertető és végképp nem filmkritika. Ez csak egy (Dyga Zsombor:) Köntörfal (ak).
Bibliotheque Pascal. Nem, nem. Szó sincs arról, hogy egy kulturális intézmény kerülne Hajdu Szabolcs filmjének a középpontjába. Mert hát egy bordélyházról a legnagyobb jóindulattal sem mondhatjuk el, hogy kultúrintézmény. Tehetünk kivételt abban az esetben, ha a prostituáltak éppen olyan neves irodalmi alakokat formálnak meg, mint Desdemona? Szerintem nem, de a vitatkozás joga persze mindenkit megillet. Bár talán nem ez a lényeg. De akkor mi? A lényeg talán az, hogy van egy anya, aki elveszíti gyermekét. Mert Londonba ment Desdemonát „játszani”, no nem önkéntesen.
És Mona a bizarr, abszurd történetét – halott apja jelent meg egy tűzoltózenekarral, és szabadította meg a nagyon furcsa igényű kuncsaftokat kiszolgáló Bibliotheque Pascalból – őszintén el is mondja. Ejnye, nem kellett volna, mert a gyámügyiek nem hisznek a „mesékben”. Ki kell találni tehát egy sokkal hihetőbb, szerintük sokkal meghatóbb történetet, mert: kérem kisasszony, ha vissza akarja kapni a lányát, tessék hagyni ezt az álomszerű sületlenséget. Még hogy a halott apja szabadította ki...Tűzoltózenekarral!
Nos, ebből a hol borongós, hol nyomasztó, hol félelmetes, hol felkavaró, hol reményt keltő álomszerűségből ébresztett minket a következő film és a felismerés: véletlenek márpedig nincsenek. Vagy ha igen, akkor itt annyira idegesítően sok volt, ami megint csak azt mondatja velem, hogy nincsenek. Egy apa, aki véletlenül pont azzal a nővel randevúzik, akinek véletlenül éppen az a pasi a bátyja, akivel az illető felesége megcsalta őt, és véletlenül éppen azon az estén, amikor a feleség és a fiatal nő találkoztak egy bárban, mert véletlenül éppen egy helyen ültek a bárpultnál... Hát ilyen nincs! Vagy talán mégis, ha az apa tudatosan akart eljutni ahhoz a bizonyos bátyóhoz...De akkor meg nem minden a véletlen műve. Ja, hogy nem értik, miről beszélek? Hát persze, hiszen ez nem tartalomismertető és végképp nem filmkritika. Ez csak egy (Dyga Zsombor:) Köntörfal (ak).
Látogasson el:
Legújabb hírek:
NDA:
Hírlevél: